מעלית. היא כל הזמן עולה ויורדת, נקראת הלוך ושוב בלחיצת כפתור. אנחנו תלויים בה, במיוחד מי מאתנו המתגוררים בקומה גבוהה בבניין רב קומות. אנחנו עשויים להיזקק לשירותה של חברת מעליות בכל עת.
מעליות מחייבות תחזוקה מתמדת. באחריות של חברת התחזוקה לבצע בדיקות תקופתיות (אשר מועדן מפורסם במדבקה שמודבקת בתוך המעלית) אבל האחריות העמוקה, המלאה, הסופית מוטלת על מי שעלולים – חלילה – לשלם את המחיר על העדר תקינותה של המעלית. שלא נדע.
תחזוקת מעליות היא תנאי הכרחי לשימוש בהן. מעליות חיצוניות או מעליות פנימיות חייבות להיות מתוחזקות על די חברה המספקת שירות מעליות לבתים פרטיים
שירות מעליות – שירות חיוני מן המעלה הראשונה:
לכאורה, האחריות על תחזוקתה של המעלית והאחריות לפעילותה השוטפת התקינה מוטלת על ועד הבית שבו היא מותקנת, אבל כל דייר חייב לראות עצמו כאילו הוא הממונה על אבטחת המעלית ובטיחותה. על כל דייר לדווח לאלתר על מה שנראה לו כתקלה או כמשהו לא תקין במעלית.
שירות מעליות מהווה חלק בלתי נפרד מעלות המעלית. אין לאיש פריבילגיה או פטור מתשלום עבור השירות החיוני הזה. אולי אין זה מעניינו הישיר של המאמר, אבל במאמר מוסגר שייפתח כאן נגיד כי על כל הורה להקפיד ולוודא שילדיו לא נוגעים בכפתורי המעלית ולא משחקים בה.
זה שעולה, זו שיורדת(או ההיפך)
יש אנשים שקצרה להם הדרך. יש מי שהיא אצה-רצה להם אבל קצרי רוח וחסרי סבלנות הם רוצים להאיץ אותה עוד יותר ומשום מה סבורים שכאשר הם ילחצו בכוח ובעצבנות על כפתוריה היא תגיע מהר יותר. כל אחד המשתמש במעלית יכול להיות איש שירות שלה אם לא ינסה להאיץ אותה... לפעמים אלינו להיאזר בסבלנות עד שמי שעולה ומי שיורד יגיעו למקומם. גם תורנו יגיע. המעלית תגיע גם אלינו.